Modern educational process of psychiatrist training

Full Text:
Read (RU)

Suggested citation:

Bardenshteyn LM, Kekelidze ZI, Makushkin EV, et al. [Modern educational process of psychiatrist training]. Rossiiskii psikhiatricheskii zhurnal [Russian Journal of Psychiatry]. 2015;(5):4-11. Russian

Abstract

By consideration of features of teaching psychiatry the following provisions are allocated: need of creation of the program of training of the top skills for internship and preparation of the research and educational personnel in postgraduate study; transition to credit and modular system of educational process when the trained gains universal, professional and professional and specialized competences during training, training of psychiatrists on cycles of additional professional education on the principles of an andragogy. The specified provisions are developed in V. Serbsky Federal Medical Research Center of Psychiatry and Narcology together with the leading profile chairs of higher education institutions of the country. Expansion of a circle of professional educational tasks is connected with changes of the legislation and in many respects directed on increase of prestige of psychiatry and profile disciplines.

References

1. Беляева А.П. Интегрально-модульная педагогическая система профессионального образования. СПб. : РАО ИПТО, 1997. 225 с. 2. Болонский процесс: взгляд на проблему // Сборник материалов. М., 2004. 3. Дмитриева Т.Б., Качаева М.А., Фастовцов Г.А., Малкин Д.А. и др. Применение принципов андрогогики в процессе обучения на кафедре социальной и судебной психиатрии с курсом судебнопсихиатрической экспертизы ФППОВ ММА им. И.М. Сеченова // Психическое здоровье. 2010. № 3(46). С. 3-8. 4. Змеев С.И. Андрогогика: основы теории, истории и технологии обучения взрослых. М. : ПЕР СЭ, 2007. 272 с. 5. Зимняя И.А. Основы педагогической психологии. М. : Логос, 2004. С. 384 с. 6. Иванов Д.А., Митрофанов К.Г., Соколова О.В. Компетентностный подход в образовании. Проблемы, понятия, инструментарии. М., 2003. 7. Полат Е.С., Бухаркина М.Ю. Современные педагогические информационные технологии в системе образования / под ред. Е.С. Полат. М. : Академия, 2007. 368 с. 8. Современные образовательные технологии : учебное пособие / под ред. Н.В. Бордовской. М. : КНОРУС, 2010. 432 с. 9. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования по направлению подготовки (специальности) Лечебное дело. Квалификация (степень) "специалист". М., 2010. 10. Murray C., Lopez A. The Global Burden of Disease. Geneva : World Health Organization, 1996. 990 p.



DOI: http://dx.doi.org/10.24411/1560-957X-2015-1%25x

Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM